Alla inlägg under juli 2008

Av jonas - 29 juli 2008 21:35

Efter en hel del felsökning och krångel är nu motorn startad, det visade sig att avgaskammen stod lite fel vilket gör att CASen som ger signaler till tändningen gav helt fel info till styrboxen om vart motorn stod. Tyvärr har jag ingen film.



Har även fått tillbaka skärmen och dörren från lack, nu ser bilen bättre ut.

Av jonas - 24 juli 2008 21:20

Vid lackeringen tidigare i år blev det rinningar i lacken, dem värsta på vänster skärm och dörr. Så nu är dem på slipning och omlackering, men jag har iaf provmonterat fronten. Ser ut att bli riktigt nice..!


Här är en bild på mätarna, har inhandlat en rolig sak som kommer vara kopplad till en knapp bredvid texten "launch".


Kika på Youtube filmen nedan så förstår ni...

Av jonas - 20 juli 2008 21:03

Nu är det väldigt länge sedan jag gjorde en uppdatering, detta pga att jag skruvar med andra bilar hela dagarna vilket gör att man tröttnar lite. Jag fick iaf nya intercooler rör från Driftworks häromveckan, med dessa måste jag använda en del av orginalröret för att det ska funka, men det passar iaf.


Här är en liten bonusbild som jag tog på ena sidorutan;

 

Ovido - Quiz & Flashcards