Direktlänk till inlägg 13 januari 2009
I helgen började jag på lite smått med bilen och bytte downpipe och frontpipe till orginal, eftersom dem som satt där inte passade så bra och vibrerade mot rambenet. Gick rätt så smidigt, trodde det skulle vara mindre utrymme.
Igår var jag till Roger på Genuine Swede med diffen, tryckrör och en avlastningsventil. Diffen ska svetsas så båda hjulen driver lika och tryckröret ska få en fläns svarvad och fastsvetsad så avlastningsventilen passar. Bilder kommer när jag har hämtat grejjerna senare i veckan.
Idag började jag på att riva runt motorn hittade vattenläckaget, det var en slang som satt lite dumt, vilket nu är åtgärdat. Ifall det blir någon avåkning och eventuell fastkörning nu i vinter monterade jag en "tow hook" eller bogserögla från Driftworks, jag var tvungen att modifiera infästningshålen lite för att den skulle passa i krockbalkens orginalfästen och resultatet blev rätt så bra. Undrar om den passar med fronten monterad...
Och för säkerhetsskull satte jag fast en brandsläckare lämpligt till på bakre delen av kardantunneln, hoppas jag slipper använda den.
Nu var det hemskt länge sedan jag uppdaterade här! Jag har precis lanserat en ny site; http://WESSLAN.COM Min 2011-års Drifting Promo Rulle kan ses här: ...
Just nu står det still på bilfronten, har inte blivit någon iskörning, däremot en hel del skoteråkning! För övrigt kan ni väl kika in på: http://wesslan.tumblr.com ...
Idag har jag monterat ihop det jag tog bort för att kunna åtgärda vattenläckaget (kylare, fläkt, generator m.m.) och även sett över kamremmen när jag ändå hade rivit, hoppas jag slipper läckage nu... Gjorde ett litet filmklipp som kan ses nedan. Förö...
Idag ringde Roger från Genuine Swede och meddelade att mina delar var klara. Så senare på eftermiddagen åkte jag dit och hämtade min diff som nu är fylld med svets och genomgången, med den monterad kommer bilen driva på båda hjulen igen =) Till ssqv ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 | 7 |
8 | 9 | 10 |
11 |
|||
12 |
13 | 14 | 15 | 16 |
17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|