Alla inlägg under juni 2008

Av jonas - 11 juni 2008 20:56

Då var bilen hemma på gården igen, och efter att försökt montera rören till intercoolern hela dagen blir man inte annat än less, ska kontakta driftworks och se vad som är fel. Här är iaf några bilderna med min nya kamera, canon eos 450d.


Motorn


Sparco sprint  stolen

 

Av jonas - 10 juni 2008 20:47

Nu var det en vecka sedan senaste uppdatering, har haft en del annat för mig och inte riktigt hunnit med bilen. Men jag har bestämmt att bilen ska vara klar denna vecka, börjar jobba nästa vecka. Men dem 2 senaste dagarna har jag hunnit med en del iaf.

Monterat Subframe Collars som ska hålla fast dem 4 bussningarna i bakvagnen och motverka oönskade vibrationer i hjulen, bättre att hela bilen skakar =) Det blir inte lika stelt som solida bussningar men rätt lagom vad jag hört av dem som testat.


Nismo Motorkuddar, även växellådskudde:


Bilsteing Dämpare/ H-R Fjäder:


Ett Stycke Motor med t28turbo, 4puckad sinter, och växellåda monterad:


Walbro Bränslepump som ska bada lite...


Motor på plats, även Kylare och lite annat:


Imorgon tänkte jag skruva några timmar, då ska tanken monteras helt, och lite annat fixas.

Av jonas - 3 juni 2008 20:43

Idag fick jag Autometer mätarna från Pbz. Jag började med att montera givarna...

Tempgivare monterad i värmeväxlaren:


Tryckgivaren monterad på olje-relocation:


Hoppas inte slangarna hamnar för lågt, kanske får sätta en hasplåt under som skydd:


Mätarna monterade på enkelt vis:

Av jonas - 1 juni 2008 20:40

Igår hängde jag dit turbon samt började med insuget, först tänkte jag använda mitt extraktorgrenrör men jag upptäckte att turbons placering kom väldigt nära blocket samt att downpipen inte fick plats. Så det blev att använda sig av orginal grenrör.

Jämförelse T28 (vänster) och T25:


Slangarna från Airtune var inte allt för krångliga att få på plats, oljereturen blev lite special som syns på bilden nedan. Den övre delen kommer från T28 och den nedre från orginal T25.

Ovido - Quiz & Flashcards