Direktlänk till inlägg 12 april 2008

S13 DRFT

Av jonas - 12 april 2008 22:14

Vad?
Då var det dags att presentera vårens stressbygge. Det är min gamla Nissan 200sx från 1989 som ska byggas om lite lagom till en gat/bruks/drifting bil. Jag har tidigare haft en projekttråd om den som kan finnas här: Projekt Nissan 200sx

Tidiagare?
Den 17juni 2006 köpte jag bilen för att fixa till den att ha som en lite roligare bruksbil, men när vevlagren började knacka och jag blev tvungen att byta motor blev det inte så mycket åka. Den 8april 2007 startar jag bilen med en fin motor i och den 13april både besiktar jag bilen och kör i diket. Efter detta kom jag fram till att endera ska jag inte åka bakhjulsdrivet eller så lär jag mig att kunna hantera en sladd. Motorn lyfts ur och sätts i ett annat projekt. November samma år blir jag sugen på att få liv i bilen igen så det blir till att åter lyfta i motor och besikta. I februari 2008 ställer jag av bilen efter många timmar på olika köpcentrum och parkeringar, detta pga av att en annan bil behöver motorn.

Nu?
Men nu är det åter dags att få liv i bilen, jag har 7veckor på mig att få bilen klar. Vilket innebär ny lack, ny motor, och allt annat som måste göras i ett sådant bygge. Dessutom måste jag även göra klar min blåa s13 för försäljning som delvis ska stå för kostnaderna till detta projekt. Stressigt???

Specs?
Motormässigt blir det en vanlig 1,8l att bygga på. Vilket innebär: *ACL lager *Kamremssats *Packningssats *Avgaskam på Insug *Extraktor Grenrör *T28 Aggregat *Större Downpipe *2.5" Avgas *Horsham Chip *Oljekylare *Koyo Vattenkylare *Fmic *Walbro Pump *Ofjädrad Sinter Lamell *Dns bodykit *17" Fälgar *Rensad bagagelucka *Svart (KH3) Lack *Vitt i motorrum och underrede. *Hks Turbotimer *Sparco stol *Driftbutton *Lite Mätare *Bilsteing Fjädring *Fjäderbensstag m.m

Och en liten bild på bilen från 1/1 2008:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonas - 20 mars 2012 23:15

Nu var det hemskt länge sedan jag uppdaterade här! Jag har precis lanserat en ny site; http://WESSLAN.COM   Min 2011-års Drifting Promo Rulle kan ses här: ...

Av jonas - 11 september 2009 00:07


Nu är sista bilden uppladdad, och jag håller på att starta upp en ny blogg. Vad jag har gjorde i Sveg en juni dag kan läsas i Augusti numret av Street & Strip. Håll utkik på JZS13.SE där min nya blogg kommer upp inom kort.     ...

Av jonas - 25 februari 2009 01:08

Just nu står det still på bilfronten, har inte blivit någon iskörning, däremot en hel del skoteråkning!   För övrigt kan ni väl kika in på: http://wesslan.tumblr.com ...

Av jonas - 15 januari 2009 19:51

Idag har jag monterat ihop det jag tog bort för att kunna åtgärda vattenläckaget (kylare, fläkt, generator m.m.) och även sett över kamremmen när jag ändå hade rivit, hoppas jag slipper läckage nu... Gjorde ett litet filmklipp som kan ses nedan. Förö...

Av jonas - 14 januari 2009 21:20

Idag ringde Roger från Genuine Swede och meddelade att mina delar var klara. Så senare på eftermiddagen åkte jag dit och hämtade min diff som nu är fylld med svets och genomgången, med den monterad kommer bilen driva på båda hjulen igen =) Till ssqv ...

Ovido - Quiz & Flashcards