Senaste inläggen
Har inte gjort något med motorn jag plockade ur från blåingen på några dagar så jag tyckte att det var dags idag. Efter att ha lyft upp motorn i stativet så rev jag bort tråget och överfall för att inspektera veven samt lager. Allt såg fint ut så jag slipper riva hela motorn =) Imorgon tänkte jag momentdra allt och putsa lite på motorn. Eventuellt kommer motorn att säljas, eftersom jag har en till som isf kan renoveras istället. Men lämpligast är ju att renovera samt montera T25an på bef motor och sedan köra.
I onsdags och idag så var jag iväg för att skruva på det framtida drifting projektet, en bil som kommer bli dedikerad åt endast en uppgift: To Drift! Eftersom en hel del plåtarbeten kommer utföras så måste jag rensa allt i motorrummet, sen när jag ändå höll på så rensade jag bort all inredning samt elsystemet. Finns lite saker kvar dock såsom huvudbromscylinder, kopplingscylinder, lite av framvagnen, fläktpaketet osv...
På eftermiddagen så blev det dags att lyfta ur motorn, efter att jag hade fått tillbaka motorlyften. Som vanligt glömmer jag att koppla lös slavcylindern :P Har eventuellt tänkt att riva lite och kolla skicket imorrn.
Idag bogserades blåingen till ett garage där motorn kommer att lyftas ur imorgon. Jag hann med att ta bort el, kylare, servopump, lite slangar samt skruvar. Skönt att få lite gjort!
Hade inget att göra så jag testmonterade den mytomspunna fronten, det sägs att den är av märket Erebuni och modell äldre. Jag har aldrig sett en likadan frontspoiler på en s13, speciellt inte med spoiler lysen som kommer från en Ferrari 348 (tror jag) som kostar skjortan. Vad tycks? Jag tror att bilen kommer bli fin i sommar!
Den sista tiden har jag snålat lite extra för att få råd med något nytt, en till s13 :) Det är en tyskimporterad mörkblå skönhet som stått i ett skjul dem senaste 3 åren. Lite planer finns det ju men det som är tänkt är först och främst få motorn att fungera riktigt, endera så renoverar jag turbon och sätter i eller tar motorn från rödingen. Sen ska bilen putsas upp och få sig en fin rekond! Mer info om bilen här...
Idag fick rondellen gå på högvarv med en alldeles för stor kapskiva monterad, det var amputeringsdag! Den döda patienten (aka: oab) ska donera sin framdel till en annan svårt sårad krigare (aka. rth), så jag såg till att kapa så nära torpedväggen som möjligt för att underlätta en framtida operation!
Finalåk D1 2007, skaplig körning! Kolla speciellt andra rundan.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 |
20 | 21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|